گیاهپزشکی(حشره شناسی و بیماری شناسی کشاورزی)

سایت تخصصی رشته گیاهپزشکی

 

محققان اعلام کرده اند که زنبورها و دیگر حشراتی که در نزدیکی امواج تلفن همراه هستند دچار صدمه می شوند و بسیاری از آنها از بین می روند.
 به نقل از نچرال نیوز، بررسی انجام شده در نزدیکی کندوهای عسلی که کارکنان دارای تلفن همراه بوده اند نشان می دهد زنبورها با تحت تاثیر قرار گرفتن این گونه امواج راه خود را گم می کنند و در واقع رادارشان برای بازگشت به محل زندگی از کار می افتد .
در عین حال بررسی محققان فنلاندی نیز حاکی از آن است که چنانچه افراد به طور مداوم به مدت بیش از 10 سال از تلفن همراه استفاده کنند سلولهای فرماندهی مغزشان دچار اختلالاتی شده و حتی در مواردی دچار بیماریهای ذهنی و فراموشی می شوند.
بنابر همین گزارش، استفاده طولانی مدت و مداوم از تلفن همراه موجب می شود تا میزان بروز سرطان به ویژه در ناحیه سر تا 40 درصد در افراد افزایش یابد.
البته امواج تلفن همراه تنها عامل در ابتلا افراد به سرطان نمی باشد و عوامل متعدد دیگری نیز شامل رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک کافی و استرس نیز زمینه را برای بروز این بیماری فراهم می کند اما در نهایت با استفاده کمتر و فقط در هنگام لزوم از تلفن همراه می توان از مستعد کردن بدن برای بروز بیماری جلوگیری کرد
در ضمن استفاده از تلفن همراه برای کودکان و نوجوانانی که در سنین رشد قرار دارند نیز دارای عوارض شدیدتر و زودهنگامی می باشد.
 


نویسنده: دکتر آیدین زیبایی و دکتر رقیه حبیبی ׀ تاریخ: دو شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , plant-protection-science.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com