گیاهپزشکی(حشره شناسی و بیماری شناسی کشاورزی)

گیاهپزشکی(حشره شناسی و بیماری شناسی کشاورزی)

سایت تخصصی رشته گیاهپزشکی


محققان دانشگاه میشیگان موفق به ابداع شیوه ای شده اند که با استفاده از آن می توانند انرژی بال حشرات را برای تامین برق مورد نیاز سخت افزار کنترل کننده مغز حشرات به کار بگیرند.

 

موسسه دارپا و دیگر موسسه های تحقیقاتی آزاد سالها است که در تلاشند میکرو نقلیه های هوایی یا MAV ها که عموما با الهام از حشرات ساخته می شوند را تکمیل کنند. اما ساخت روبات سبک وزن و پرنده زمانی که برای پرواز به منبع انرژی مانند یک باطری نیاز باشد کار بسیار دشواری است.

از این رو محققان به این فکر افتادند که به جای ساخت چنین روباتی، کنترل ذهن حشرات را به دست بگیرند، به بیانی دیگر حشرات را به گونه ای با ابزار مجهز کنند که امکان ایجاد تغییر در حرکات آنها به واسطه انسان به وجود بیاید، اما این هم مشکلی را حل نمی کند: سخت افزار کنترل عصبی حشرات نیز نیازمند منبع انرژی است.

اکنون به نظر می رسد گروهی از محققان دانشگاه میشیگان توانسته اند این مشکل را برطرف کنند. این محققان موفق به ابداع ابزاری شده اند که انرژی خود را مستقیما از انرژی حرکت بالهای حشره ها به دست می آورد. آنها با استفاده از یک سوسک پرنده و تعدادی ژنراتور فیزیوالکتریکی که به بالهای حشره وصل شده بود توانستند 45 میکرووات انرژی تولید کنند.

 

 

به علاوه محققان معتقدند در صورتی که بتوانند حشرات را به یک حشره-ماشین واقعی تبدیل کرده و ژنراتورها را مستقیما بر روی عضله های پرواز حشرات نصب کنند می توانند حجم تولید انرژی را افزایش دهند. این انرژی برای فعال کردن سخت افزار کنترل کننده اعصاب حشره کافی خواهد بود، این به آن معنی است که توانایی دستور دادن و هدایت کردن یک سوسک پرنده در حال پرواز به انرژی که حشره در حین پرواز تولید می کند بستگی دارد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، این حشرات ترکیبی می توانند کاربردهای متعددی در زمینه تحقیقات، امداد، اطلاعات و اکتشافات و همچنین کنترل شرایط زیست محیطی داشته باشند.

 



نویسنده: دکتر آیدین زیبایی و دکتر رقیه حبیبی ׀ تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , plant-protection-science.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com